Od informací se znalosti často odlišují svým neoddělitelným vztahem k normám chování a ke zkušenostem, popř. ke kultuře organizace. Tato práce uvádí, že každá strategie znalostí sestává ze tří složek, jimiž jsou procesy, technologie a kultura. Autor práce se snaží pochopit, jaký vliv má kultura na úspěch správy znalostí v organizaci. Kultura organizace je tvořena hodnotami, normami a zkušenostmi, jež mohou být pro správu znalostí bariérami a zároveň i stimulátory. Manažeři sami zodpovídají za to, zda se podřídí stávající kultuře organizace, nebo zda v úmyslu rozvinout úspěšnou strategii znalostí tuto kulturu změní. Autoři rozebírají čtyři typy vazeb mezi znalostmi a kulturou organizace. Práce se zabývá také vlivem těchto vazeb na strategii znalostí.
Article source Cap Gemini Ernst & Young - portál mezinárodní poradenské společnosti
Read more articles from Cap Gemini Ernst & Young