Vzájemná pomoc je součástí kultury v energetice již poměrně dlouho, formální podobu však dostala až po ničivém hurikánu Hazel v roce 1954, který ničil pobřeží od karibských ostrovů po kanadské Toronto a způsobil smrt téměř 400 lidí. Členové **Edison Electric Institute** tehdy uzavřeli dohodu, ve které si navzájem přislíbili vyslání pracovníků a zařízení do oblastí zasažených přírodními katastrofami. Původně šlo o pouhý seznam kontaktních osob, které měly vyslání pracovníků na starosti.
Dohoda se během let rozvinula v dokument obsahující velké množství podrobností o jednotlivých společnostech, jejich provozních praktikách, napěťových soustavách a konfiguraci zaměstnanců, aby bylo možné získat rychlý přehled o potřebách dané společnosti.
V roce 2000 přenesl institut EEI veškeré informace na Internet do systému RestorePower. Registrovaní uživatelé tohoto systému mohou: * vyhledávat informace o energetických společnostech, výrobcích a dodavatelích různých zařízení. * posílat elektronickou poštu dalším subjektům * aktualizovat informace o vlastní společnosti * zveřejnit požadavek na pracovníky nebo zařízení * nabídnout vyslání pracovníků nebo zařízení * účastnit se diskuzních skupin