- Komunikovat současný stav – dát vědět nadřízenému a lidským zdrojům, o co jde.
- Zhodnotit určenou roli a projekty dotyčného pracovníka – nečekat, až dá výpověď, zhodnotit jeho úkoly a roli a zda by podnik zranil jeho náhlý odchod.
- Začít přemýšlet o interním náhradníkovi – nelze začít formálně hledat, dokud je pracovník stále zaměstnán v podniku, ale lze začít identifikovat možné nástupce.
- Řídit dotyčného „dezertéra“ férově – nejméně profesionální odezva je pronásledování či odepsání. Život je dlouhý a stejně tak i vztahy. Manažer by mu měl dát najevo, že si je vědom situace a že ho bude podporovat, ať se rozhodne jakkoli.
- Jednat jako lídr – pokud zaměstnanec otevřeně přizná, že hledá práci jinde, nabídnout mu pomoc, poskytnout doporučení apod.
- Ocenit – odchází-li dotyčný zaměstnanec, ocenit jej, poděkovat a popřát mnoho štěstí.
-ba-