Je váš produkt opravdu tak skvělý?
Jediné, co je skutečně důležité, jsou názory vašich potenciálních zákazníků. To musí být základní východisko pro vývoj vašeho produktu. I když tahle zásada je už tak nějak všeobecně známá, stojí za to ji připomínat znovu a znovu.
Nechcete ztrácet peníze i čas vývojem něčeho, co bude neúspěšné?
- Získejte co nejrychleji zpětnou vazbu od zákazníků
- Začleňte to, co se z ní dozvíte hned do dalšího vývoje produktu
Je to méně o tom, co víte. Mnohem důležitější je, že se rychle učíte.
Přistupujte k vývoji produktů jinak: Učte se rychle, vyjde to levněji
Chcete-li dosáhnout změny, musíte přesunout rozhodování o strategii od marketingu a účetních, kteří vnímají zákazníky prostě jako spojovací článek mezi produktem a ziskem. Článek na webu management-issues.com tvrdí, že byste místo nich měli do přípravy vaší obchodní strategie daleko více nechat mluvit techniky a designéry. Ti mají mít hlavní slovo.
Vzhledem k tempu změn a tomu, jak k tomu, jak moc jsou dnes trhy provázané a složité, si potřebu tohoto přístupu dnes už uvědomuje i mnoho tradičních společností. I ty dnes vidí hodnotu toho, když se k k vývoji produktů přistupuje jinak. Neúspěch musíme přijmout jako důležitou součást procesu vývoje. Toto je často mentální překážka pro každého, kdo pracuje v etablované společnosti. Myšlení převládající ve starých korporacích totiž považuje selhání za projev neschopnosti. Proto se mu chtějí za každou cenu vyhýbat.
V dnešní době je však selhání nutné. Jen velmi málo z nás, pokud vůbec někdo, totiž odhadne správně potřeby zákazníků hned napoprvé. Musíte proto využívat:
- Prototypování
- Budování minimálního životaschopného produktu
- Testování se zákazníky
-jk-