Úspěšné vedení si dnes žádá formální vybudování komunikačních prostředků mezi zaměstnanci u poskytnutí prostoru pro to, aby mohli zaměstnanci komunikovat neformálně, získávat tak a poskytovat informace. Interní komunikační oddělení k tomu ale často nestačí. Výkonný ředitel by proto měl působit také jako ředitel firemní kultury, vytvářet své strategie na základě podnětů z vnitřku své organizace a na stejném základě je i měnit.
Vybudovanou strategii je nakonec třeba propojit s výkonností zaměstnanců v podobě odměn a pobídek. Do celého procesu je samozřejmě nutné zapojit management firmy, který bude strategii komunikačně šířit a podporovat. Vycházet je třeba z interních i externích informací, určit jejich zdroje a přímé cesty k nim. Následuje nutnost rozhodnout, kdo jaké informace potřebuje a jak mu je nejlépe poskytnout. Důležitou strategickou roli přitom všem hrají HR a IT. Je třeba najímat vhodné osoby a zachovávat si patřičnou technologickou úroveň.
**Datum vydání:** X/2003 Article source darwinmag.com - Magazín věnovaný informačním technologiím a managementu Read more articles from darwinmag.com