Pracovní doba manažera je roztříštěna do velkého množství aktivit, které s jejich plánem mají navenek jen málo společného. Proto se manažeři snaží vyřešit spíše praktické záležitosti a strategie odsouvají do pozadí. Stráví většinu času komunikací s lidmi a jsou často nuceni improvizovat. Průzkumy ukázaly, že nejvíce zdůrazňovaným aspektem managementu jsou interpersonální aktivity – účastníci jednoho průzkumu sem zahrnuli například vedení ostatních, koučing, motivaci podřízených, komunikaci, rozvoj vlastních schopností, poskytování zpětné vazby apod.
Průzkum také zjišťoval, zda jsou nějaké rozdíly mezi manažery (osobami, které vedou alespoň malý tým lidí) a „nemanažery“, tedy odborníky bez jakékoli manažerské odpovědnosti. Mezi těmito dvěma skupinami jsou značné interpersonální rozdíly. Lidé s manažerskými povinnostmi byli spíše dominantní, sebejistí, vypočítaví a arogantní. Zajímavé je, že odborníci, kteří měli v plánu stát se manažery, oplývali vlastnostmi identickými s vlastnostmi manažerů. Article source Prague Business Journal - Informace o podnikání a průmyslu v České republice, stránky v angličtině. Read more articles from Prague Business Journal