Přední světový výrobce spotřebního zboží Unilever odhalil ambiciózní plán dlouhodobé udržitelnosti, jehož cílem je v následujících deseti letech zdvojnásobit prodej a zároveň snížit dopad jeho produktů na životní prostředí o polovinu. Program s názvem Sustainable Living Plan počítá nejen s emisemi skleníkových plynů, odpady či používáním vody, ale také s důsledky způsobenými dodavateli a spotřebiteli.
Unilever chce dále zlepšit výživovou kvalitu svých produktů – snížit obsah soli, nasycených tuků, cukru a kalorií. Do svého dodavatelského řetězce chce nově začlenit 500 000 drobných zemědělců a malých distributorů z rozvojových zemí.
Spotřebitel chce více
Program je výsledkem roční plánovací práce. Spuštěn bude zároveň v Londýně, Amsterdamu, Dillí a New Yorku. Podle výkonného ředitele Paula Polmana je nezbytný, protože zvyšování dopadů na životní prostředí spolu s růstem společnosti nemůže fungovat. Informoval o tom britský list The Guardian.
„Spotřebitelé chtějí více,“ uvedl Polman. „Vidí nedostatek potravin, podvýživu a klimatické změny, přičemž vlády tyto problémy neřeší. Firmy, které to budou dělat, získají konkurenční výhodu. Ty, které to neudělají, staví samy sebe do rizika.“
-kk-