Podívejme se, co profesor na Stanfordu Robert Burgelman odhalil ve své knize Inside Corporate Innovation: Strategy, Structure, and Managerial Skills (Uvnitř korporátní inovace: Strategie, struktura a manažerské dovednosti) a co nám proto doporučuje Centrum pro kreativní vůdcovství.
Inovace je z velké části o schopnosti propojit nápady s lidmi a jejich myšlenkami. Koneckonců na začátku inovace je vždy člověk. Jde tedy hlavně o to, jak může tato osoba zkontaktovat a ovlivňovat klíčové zúčastněné strany.
Otázky, které je třeba vzít v úvahu
- Průzkum: Určitě si promluvte s inovátory, kteří už úspěšně dovedli do konce proces vedoucí k novému produktu nebo službě. Zeptejte se, v čem podle nich spočíval jejich úspěch. A také se ptejte, co by dnes udělali jinak.
- Vášeň: Opravdu ji máte? Jste ochotni jít si za svým a svůj nápad tlačit stále dál – obětovat vlastní čas a prostředky, abyste jej uskutečnili?
- Ego: Jste ochotni obětovat některé ze svých představ? Dokážete přijmout to, že výsledný produkt bude ovlivňován jinými? Nebude vaše ego celý proces jen brzdit?
- Spolupráce: Existují lidé (klienti nebo kolegové), kterým můžete věřit a s nimiž můžete svou myšlenku probrat? Dovedete si pro svůj nápad získat jejich podporu? Nebo potřebujete oslovit další vlivné lidí? Potřebujete s nimi nejprve navázat vztahy? Přemýšlejte také o svých protějšcích z jiných oddělení, s nimiž byste mohli vytvořit alianci. Pokud má váš nápad pro někoho hodnotu, zapojte ho.
- Propojení a relevance: Můžete svůj nápad propojit s již existujícími službami a projekty? Mohou další vznikající inovace váš nápad posílit, když se dají dohromady? Můžete se obrátit přímo na vlastníky těchto projektů? Zapadá váš nápad dobře při zohlednění celkové strategie?
Kniha
Burgelman, Robert: Inside Corporate Innovation: Strategy, Structure, and Managerial Skills (Free Press 1988, 240 stran)
-jk-