Změny však vyžadují strukturu znalostí. Vytváření struktury znalostí však musí začínat již na úrovni dat – právě zde se často objeví první příznaky „nemocí“. Důležité je například modelování dat, díky kterému se dají identifikovat rozdíly mezi jednotlivými produkty a dají se z nich odvodit další informace. Přeměna dat na informace nemusí být snadná, protože systémy, které ji zajišťují, nejsou stejně kvalitní.
Dalším stupněm změny je přenos znalostí a zkušeností. Protože firmy se budou snažit přežít v konkurenci, dá se očekávat vzestup tzv. praktických komunit (communities of practice). Znalosti v organizaci se však musí nejprve zpracovat, aby se daly efektivně použít v marketingu. Zpracování a ukládání znalostí probíhá na třech úrovních: * Úroveň 1 – identifikace všech oblastí zkušeností v organizaci. Nejprve je nutné zjistit, kdo co ví a komu je ochoten to poskytnout. * Úroveň 2 – Vytvoření plánu rozvíjení znalostí. sem patří přeměna implicitních znalostí na explicitní. * Úroveň 3 – Vlastní správa znalostí a vyhodnocování její efektivity.