* Máte pevné citové vztahy se svými zákazníky? V současné době jsou spotřebitelé přehlceni různými nabídkami zboží a vybírají si firmy, které jim nabídnou něco víc.
* Uplatňujete originální strategii? Nesmíte se spokojit pouze s tím, že jste „trošku lepší“ než konkurence. Originální strategii je někdy těžké prosadit, ale vyplatí se to.
* Pracují u vás zaměstnanci rádi? „Hravé společnosti“ bývají také ty nejproduktivnější. Lidé se cítí dobře v práci, která se na první pohled jako práce netváří. Společnost Southwest Airlines například při náboru upřednostňuje uchazeče, kteří mají smysl pro humor.
* Jste ochotní ke změnám? Firmy musí být v současné době připraveny kompletně přehodnotit dosavadní strategii.
* Co vám říkají firemní hodnoty? Zákazníci se více než kdy dříve ptají, jaké hodnoty jako firma vyznáváte. Ty pak porovnávají se svými a ztotožňují se s nimi.
* Kreativita musí jít ruku v ruce s disciplínou. Výkonní vedoucí musí mít vždy k dispozici reálné a aktuální informace a přehled o tom, jak si firma vede.
* Jak si vedete ve válce o talenty? Nemůžete se dobře starat o své zákazníky, když nedokážete správně jednat se svými zaměstnanci. Vše začíná již náborem – nově přijatí zaměstnanci by měli být kreativní a talentovaní a podle toho by s nimi také mělo být zacházeno.
* Používáte moderní technologie správně? Skutečně úspěšné firmy dokáží dobře propojit komunikaci zaměstnanců se správným využitím IT a strategických informací.
* Jak jsou na tom vaši manažeři? Prosazování čehokoli se ve firmě musí uskutečňovat „shora“. Jestliže nejsou manažeři přesvědčeni o správnosti konkrétního řešení, pochybuje o něm celá firma.