Zodpověděli jste si otázky proč, co, kde, kdy, kdo a jak? Dokážete strategii shrnout do několika stručných vět? Je výčet nákladů vyvážen výčtem výhod a přínosů? Máte skutečně dostatek prostředků k pokrytí implementace a realizace svého plánu? Víte již, jak budete úspěšnost monitorovat či měřit a jakým způsobem budete plán ročně aktualizovat?
Pokud jste u plánu objevili nějaké slabiny, existuje několik kroků k jisté rehabilitaci: * Analyzujte momentální situaci. Vypište si silné či slabé stránky plánu, možnosti a potencionální ohrožení, * Analyzujte hlavní problémy a určete základní příčiny, * Určete cíle a způsob měření každé z příčin, * Určete dva nebo tři způsoby řešení každé příčiny, a * Definujte implementační plán pro nadcházejících 12 měsíců.
Základní poučení však zní: Nechtějte hned zpočátku vytvořit dokonalou strategii. Strategie je spíš jakýmsi odhadem budoucnosti, a teprve budoucnost ji také ověří. Není to projekt, ale proces. Dobré zvládání takového procesu může na druhou stranu zlepšit vaši schopnost strategického uvažování.
**Datum vydání: II/2002** Zdroj: CIO.com - Internetové stránky časopisu CIO pro vedoucí pracovníky v oboru informačních technologií Zobrazit přehled článků ze zdroje CIO.com