Pojem „pracující rodič“ získal během pandemie zcela nový význam. Ti, kteří pracují ve svých domovech, musí paralelně řešit své osobní povinnosti spolu s těmi profesními mnohem intenzivněji. Emocionální daň z toho, že si musí dělat starosti o svou práci, vzdělání dětí i zdraví a pohodu rodiny, je nyní obrovská. Přesto existují poměrně kreativní způsoby, jak mohou společnosti s omezeným rozpočtem nabídnout zvláštní podporu zaměstnancům s dětmi. Zde jsou tři, které můžete také vyzkoušet:
1. Crowdsourcing
Poté, co letos na jaře začalo pracovat více než 200 zaměstnanců společnosti Transfix na dálku, začaly jejich týmy využívat Slack kanál #Transfixparents pro sdílení nápadů, užitečných článků a dalších zdrojů, které rodičům pomáhají "žonglovat" s péčí o děti a jejich profesními povinnostmi. Kanál také vytvořil místo pro ventilaci pocitů i vyprávění historek pro mentální uvolnění. Slack a další nástroje se také obecně ukazují být dobrým nástrojem pro připomenutí stávajících benefitů a výhod společnosti pro zaměstnance ze strany zaměstnavatele.
2. Akceptujte jejich vlastní plány
Stále více společností zavádí flexibilní pracovní dobu. Tato změna umožňuje zaměstnancům pracovat podle jimi definovaného rozvrhu, aby se během celého dne mohli věnovat i péči o děti a rodinu. Například konkrétně v rámci zmiňovaného nástroje Slack můžete snadno zavést systém rozvrhů, které celému týmu dají na vědomí, kdo je právě v režimu péče o rodinu a může tak pomaleji reagovat.
Některým firmám se také osvědčilo změnit časy některých pravidelných schůzek, které je pro rodiče těžké stíhat, zejména schůzky v časných ranních hodinách. Mnoho pracujících rodičů se totiž obává, že nemohou odvádět dostatečně dobré výkony a obávají se, jaký by jejich pracovní a rodinné balancování mohlo mít dopad na zaměstnání. Je proto dobré také se zaměstnanci dle nutnosti předefinovat jejich cíle a odhalit jasně očekávání v této době, aby se předešlo jejich frustraci a strachu.
3. Nabízejte levné, ale smysluplné výhody
Shipstation, přepravní softwarová společnost se sídlem v americkém Austinu, začala nabízet svým téměř 300 zaměstnancům nový benefit – firmou předplacenou službu dodávky potravin u vybraného dodavatele, se kterou nemusí hradit částku za dopravu u svých objednávek. Zároveň firma myslí i na samotné děti, které jsou doma, a připravuje pro ně různé programy, aby se zabavily a zaneprázdnily – například online magickou show, různé tematické webináře a virtuální obědy s filmovými hrdiny aj.
Jaké levné, avšak kreativní způsoby a aktivity jste zavedli ve vaší společnosti pro vaše pracující rodiče s dětmi? Sdílejte svou dobrou praxi!
-bb-