Musíte zkrátka trhu dát vědět, že zde váš skvělý produkt je. Musíte ho také nějak konzistentně a inteligentně propagovat. Otázkou je, zda byste měli využít interní marketingový tým nebo si raději najmout profesionální agenturu. Přečtěte si následující srovnání a pak se rozhodněte, doporučuje web business2community.com.
In-house marketingový tým
Jaké jsou výhody in-house marketingu?
- Lidé v týmu jsou dobře obeznámeni s tím, jak vaše podnikání funguje.
- Dobře chápou i vaší vizi a firemní kulturu.
- Váš prodej a marketing budou nejspíš skutečně na jedné vlně.
- Marketingový tým také znamená možnost rozvojové příležitosti v jiné roli pro vaše zaměstnance.
In-house marketéři mohou rozvíjet své skutečně dobré znalosti společnosti i jejího produktu. Sladění s prodejním týmem umožňuje vytváření a rozesílání zpráv a marketingových kampaní, které budou přesné a účinné.
Marketing dělaný ve firmě však také znamená několik omezení - většinou týkajících se peněz.
- Musíte mít slušný rozpočet, abyste si mohli zaplatit profesionály a zabezpečit jejich další rozvoj.
- Pro integrovaný marketingový přístup potřebujete vícero rolí (sociální média, vytváření obsahu, SEO, PPC, zasílání zpráv).
- In-house marketéři budou obvykle zaneprázdnění svými každodenními úkoly. Přidat jim najednou nějaký další velký projekt, když to bude potřeba, to asi jen tak nepůjde.
Marketingové agentury
Mezi výhody marketingových agentur patří zejména:
- Mají odborníka na všechno - na každou z marketingových oblastí a disciplín. Mohou pro vás také klidně vytvořit celou strategii.
- Dovedou rychle zrealizovat kampaně, které vám téměř okamžitě pomohou dosáhnout vašich obchodních cílů.
- Umí bez problému spravovat hned několik marketingových kanálů nebo aktivit.
- Jsou lépe vybaveny pro rychlé poskytnutí dodatečných zdrojů, pokud si to sitace žádá.
-jk-