Telefonní zákaznická centra se přesouvají do domácností

V oblasti zákaznických služeb, například v telefonních zákaznických centrech, se začalo využívat osob pracujících z domova. Rychlý rozvoj, levnější výpočetní technika a promyšlenější systém otevírají dveře pro zcela nové pracovní příležitosti. Tento druh „domácích“ center se v USA od roku 2000 ztrojnásobil.

Nevýhody:

Platy jsou omezené a většina těchto pozic je tvořena prostřednictvím outsourcingových firem, a přináší tak lidem jen málo z běžných zaměstnaneckých výhod.

Takové vyřizování telefonických objednávek může být velice únavná, nudná a stresující práce. Každopádně se ale jedná o výborné příležitosti pro lidi, kteří se starají o děti nebo přestárlé příbuzné.

Podle výzkumu firmy Gartner Inc. má až 80 % těchto lidí akademický titul v porovnání s max. 40 % těch, kteří fungují v „kamenných“ call centrech. Většinou jsou mezi 30 - 40 lety věku – tedy zralejší - a často mívají manažerské zkušenosti. Navíc je u těchto lidí mnohem nižší fluktuace než v tradičních centrech.

S několika výjimkami je většina domácích agentů nezávislými kontraktory s tím, že nemají zaměstnanecké benefity. Musí se sami vybavit počítačem, telefonní linkou a mít přístup na internet.

Také potenciál příjmů je omezený. Agenti jsou obvykle placeni od hovoru (počet a délka). Hovory bývají pečlivě monitorovány. Celý systém také značně podporuje workaholismus.

Přes všechny stinné stránky je ale po této práci značná poptávka. Je pravděpodobné, že v budoucnu bude řada dalších aktivit přesouvána do sféry „práce z domova“.

-av-
Article source Startup Journal - portál amerického listu Wall Street Journal pro začínající podnikatele
Read more articles from Startup Journal