Zaměstnanci zůstávají u svých zaměstnavatelů nejčastěji kvůli práci, která je baví. Potvrdila to globální studie poradenské společnosti BlessingWhite s názvem The Employee Engagement Report 2011. Tento faktor podle ní považuje za nejdůležitější při rozhodování o tom, zda setrvat u současného zaměstnavatele, 30 procent z 11 tisíc zaměstnanců ze Severní Ameriky, Asie, Austrálie a Evropy. Další důležité faktory zahrnují možnost pracovního postupu (17 %), osobnost nadřízeného ( 17 %), kolegy nebo ekonomickou situaci (15 %) a poslání organizace (11 %).
Nejčastějším důvodem pro odchod od současného zaměstnavatele je nedostatek příležitostí pro postup, který jmenovalo 26 % respondentů. Následovaly pracovní podmínky, kolegové, ekonomické situace a poslání organizace (18 %), neuspokojivá práce (15 %) a nedostatečné finanční ohodnocení (15 %).
Přestože se na výše uvedených důvodech pro setrvání nebo odchod ze zaměstnání shodli zaměstnanci všech generací, představitelé nejmladší Generace Y kladou největší důraz na kariérní příležitosti a také nejčastěji odcházejí kvůli penězům.
-kk-