Článek na příkladu firmy podnikající v oboru parfumerie popisuje zásady strategie založené na znalostech. Uvedená firma musela nějak uceleně shromáždit základní informace o chemických substancích a také poznatky získané během vývoje a zkušenosti mnoha zaměstnanců. Autoři popisují zjištění, ke kterým v průběhu své práce došli. Lze je shrnout do 5 bodů:
1. Při implementaci znalostní strategie je nutné vycházet ze strategie a nikoli ze znalostí. Jestliže firma nemá vyřešenu základní otázku, jak vycházet se zákazníky a jak uspět v konkurenci, nejsou jí nákladné znalostní systémy vcelku k ničemu. 2. Implementace znalostí musí mít pevný základ. Musí být postavena na tradičním hodnocení činnosti. 3. Znalostní strategie není jen správa znalostí; je to hlavně poskytování znalostí lidem. 4. Na sdílení znalostí je nejdůležitější síť lidí, kteří vzájemně spolupracují a nikoli síť propojených technologií. 5. Lidé raději informace odněkud sami získávají; nemají rádi, když jsou jim znalosti předávány „shora“. Article source Fast Company - leading U.S. magazine and website for managers Read more articles from Fast Company