Vypracovat a úspěšně zavést vítězné strategie mohou firmy pouze odstraněním rozdílů mezi strategií a její realizací, tj. přechodem od strategického plánování ke strategickému managementu. Základy strategického řízení zahrnují:
- Začněte dotazováním na předpoklady, včetně těch týkajících se zákaznického chování. - Propojte strategii s přidělováním kapitálu a provádění operací s kapitálem. - Využívejte diskusí. - Překročte šablony a udržujte proces stále aktuální.
Přeměnou procesu strategického plánování v reálnou schopnost může management získat jasný pohled na směr, kterým se firma ubírá, hodnotit tento postup a odhadovat přínosy. Strategické řízení funguje také jako včasný varovný systém, protože monitoruje trh a provozní data ve vztahu k původním předpokladům. Vedle rozpočtování dokáže posílit i ostatní kritické firemní procesy, jako je například marketing, výroba, plánování lidských zdrojů, hodnocení výkonnosti nebo komunikace. -kk- Article source Mercer Management Journal - Manažerský magazín vydávaný konzultanty společnosti Mercer Management Consulting Read more articles from Mercer Management Journal