* Jaká perspektiva se díky znalostnímu pojetí firmě nabízí?
* Měla by se organizace soustředit více na vytváření nových znalostí nebo na používání stávajících znalostí?
* Jak organizace vytváří nové znalosti?
* Jaké znalosti by se měly ve firmách sdílet a předávat a jaké znalosti by si firmy měly chránit?
* Je znalostní strategie produktem promyšleného plánování nebo výsledkem učení a objevování?
* Jaký je rozdíl mezi správou znalostí a správou intelektuálního kapitálu?
* Jaké jsou hlavní podněty návrhu znalostní strategie?
Z článku vyplývá, že univerzální recept na vytváření a používání znalostní strategie ve firmách neexistuje. Každá organizace si musí navrhnout vlastní iniciativy, které jsou založené na jejích možnostech. Tento proces ovlivňuje dění v konkrétním průmyslovém oboru a celková strategie organizace.
Každá firma také potřebuje ke svému úspěchu jinou úroveň znalostí. Některé znalosti mohou sloužit ke zdokonalování vývoje výrobků, jiné firmy potřebují spíše znalosti o zákaznících a konkurentech. Znalostní strategie se vytváří v závislosti na potřebách firmy a na prostředí, ve kterém firma podniká.
**Datum vydání:** III/2002