Ten, kdo chce účinně podporovat sdílení znalostí ve firmě, by měl určitě začít e-mailem. Nic není pro sdílení informací a znalostí a hledání nových lidí ke komunikaci účinnější než e-mailová diskusní skupina. Lidé si zde vyměňují své názory a zkušenosti a učí se z nich nejen ti, kdo je zasílají, ale i všichni ostatní. Tyto diskusní skupiny by měl řídit jeden člověk, který by měl také analyzovat výsledky diskusí – co z nich vzešlo, co se lidé naučili apod.
Zaměstnanci také mohou mít své vlastní webové stránky. Na těch by měli mít uvedeny především kontaktní informace, ale dalšímu obsahu se meze nekladou. Pokud někdo umí například dobře kreslit, může sem umístit ukázky svých prací. Velmi často se totiž stává, že s někým pracujeme a ani nevíme, čím se ve svém volném čase zabývá – webové stránky mohou tento problém eliminovat.
Další příležitostí k vlastnímu vyjádření zaměstnanců mohou být tzv. weblogy, neboli internetové deníčky. Jsou to stránky, kde mohou zaměstnanci postupně popisovat své příběhy, sdílet své obavy, případně se vyjadřovat k chystaným změnám ve firmě. Manažeři se zde mohou leccos důležitého dozvědět. Neelektronickou alternativou sdílení informací jsou například firemní večírky, společné obědy zaměstnanců, setkání zájmových klubů a skupin. Někdy ale stačí jen jednoduše naslouchat. Zdroj: KM World On-Line - internetový magazín o problematice správy znalostí Zobrazit přehled článků ze zdroje KM World On-Line