Partneři mohou takto pomoci, jelikož nejsou vázáni na události uvnitř příslušného podniku. Předávání znalostí spočívá ve výměně dat (faktury, objednávky atd.). Ta pomáhají lépe odhadovat budoucí poptávku po konkrétním zboží či vybírat dodavatele. Sdílení dat mezi partnery přináší vyšší efektivitu podnikání a tedy i vyšší zisky. Stejně tak zlepšuje informovanost o obchodních aktivitách daných regionů.
Sdílení znalostí v tomto smyslu dále umožňuje vytvářet údernější reklamu. Podnik tak mnohem lépe ví, kde je publicity zapotřebí a kde ne. Shromažďování dat může trvat i několik let. Vzniknuvší databáze má ovšem nevyčíslitelnou hodnotu. Některé podniky se sdílení dat stále obávají. Mají strach, že tyto extrémně důležité informace padnou do rukou konkurence. Partnerství mezi podniky je tedy třeba zakládat nejprve na vzájemné komunikaci a důvěře, teprve poté na znalostech Zdroj: Intranetjournal - implementace a využívání podnikových portálů, správy znalostí apod. Zobrazit přehled článků ze zdroje Intranetjournal