Online komunita se dá definovat jako skupina lidí, které spojuje společný účel, zájem nebo aktivita a kteří se s postupem času stále více poznávají. Tito lidé se nemusí potkávat tváří v tvář, ale vyměňují si určitá sdělení a nápady prostřednictvím počítačových nástěnek a sítí. Rozlišujeme následující typy online komunit: * Praktické komunity. Jejich členy spojuje stejná profese. * Komunity okolností. Lidé se sdružují do skupin na základě určité události, která se jich nějak dotýká. * Zájmové komunity. Jejich členové sdílí určitý zájem – např. o taneční hudbu.
Online komunita není jen skupina lidí, kteří spolu online komunikují. Online komunita má několik společných znaků – jsou jimi jasně definovaný cíl, proces vytváření členství, podmínky a pravidla, obsah vytvářený členy a lidé, kteří se komunikace účastní. Společnosti si v současné době začínají vytvářet vlastní online komunity. Rozlišujeme tři typy podnikových komunit: * Komunity **Business to Employee** – upevňují vztahy firmy se zaměstnanci, kteří pracují doma nebo v jiných zemích. * Komunity **Business to Business** – vytváří a upevňují vztahy s dodavateli a obchodními partnery. * Komunity **Business to Consumer** – vytváří a upevňují vztahy s novými a stávajícími zákazníky.