Podle serveru Harvard Business Review by se ředitelé firem měli zbavit úporného soustředění na tyto 4 oblasti.
1. Snižování nákladů
Chcete vystoupit z řady? Nezabývejte se snižováním nákladů, ale zvyšováním příjmů. Mezi efektivitou a inovacemi je značný rozdíl.
2. Naslouchání zákazníkům
Když se ptáte zákazníků, co by chtěli, většinou uslyšíte, že co možná nejlevnější produkty. Vzpomeňte si ale na Steva Jobse, který prosazoval názor, že zákazník nemůže předem vědět, co přesně chce. Odpovědnost za to, co je špičkou ve vašem oboru, nesete vy, nikoli zákazníci.
3. Postupné kroky
Malými postupnými kroky lze dosahovat úspěchu v podnikání jen krátkodobě. Z dlouhodobého pohledu potřebujete radikální inovace.
4. Akvizice
Čím méně dokáže firma inovovat, tím více investuje do akvizic jiných firem. Na příkladech úspěšných firem je nicméně jasně vidět, že více se vyplatí investovat do vlastních talentů.
Pokud chcete, aby vaše firma byla úspěšnější, investujte do výzkumu a vývoje svých produktů, hledejte tržní segmenty s vyšší hodnotou pro nové produkty a obory a usilujte o globální expanzi.
-kk-