Slučování znalostí se zakládá na součinném (synergickém) využívání znalostí z různých zdrojů. Článek rozebírá koncept slučování znalostí a jeho hlavní technologie. V současné době je zejména v oblasti e-Businessu problém zajistit, aby všichni účastníci trhu měli stejnou úroveň znalostí, porozumění a odpovědnosti. Řešením je vytvoření určité sítě zdrojů znalostí (KSNet) a její konfigurace, aby se dala použít pro rozšíření globálního vědomí, dynamického plánování a globální výměny informací.
Slučování znalostí se dá integrovat do podoby rozšířitelného podnikového informačního prostředí pro dvě hlavní odvětví: a) zákaznické slučování znalostí (KF) podporuje tradiční činnosti a rozšiřuje je o online zdroje a využívá profilů zákazníků; b) portály vytvořené slučováním znalostí podporují sdílení znalostí a správu inventáře interních a externích zdrojů znalostí, které představují lidé a infrastruktura. Zdroj: Knowledgeboard.com - americký portál věnovaný tématu správy znalostí Zobrazit přehled článků ze zdroje Knowledgeboard.com