Jsou to vůdcové, kdo vytváří psychologické prostředí pro podporu inovativního myšlení.
- Je třeba zavést jasný směr.
Měnící se kultury vyžadují změny v myšlení a potřebují čas. Vidina jasného cíle pomůže tuto cestu urychlit.
- Otevřeně komunikujte.
Otevřená komunikace mezi zaměstnanci a managamentem vytváří atmosféru vzájemné důvěry. Nemůžete však očekávat první krok od zaměstnanců.
- Omezte byrokracii.
Inovativní myšlení nezávisí na velikosti firmy, ale na jejích systémech práce.
- Podporujte smysl pro vlastnictví.
Mentalita vlastnictví podpoří nové myšlenky. Když si je zaměstnanec vědom svých zájmů spojených se zájmy firmy, má silnější důvod více se snažit.
- Zajistěte důsledné uznání a hodnocení zaměstnanců.
Ohodnocení pouze jedince nebo týmu, který vymyslel či implementoval „velkou“ novou myšlenku nevytváří dobrou atmosféru pro podporu méně dramatických inovací.
- Tolerujte rizika a chyby.
Tolerance pro určitou míru selhání je nutná pro jakýkoli růst inovací.
- Omezte počet neúspěšných projektů a procesů.
Projekty a procesy, které již neznamenají přínos by měly uvolnit místo novým, progresivnějším.
-kk-
Zdroj: The CEO Refresher - americký server věnovaný managementu