Pozor na „nemoc,“ která postihla top management mnoha velkých společností, např. Kodak. Na sektoru podnikání ani zemi původu nezáleží. Včasná léčba je naprosto nezbytná, aby nebylo již pozdě. Příznaky můžete rozpoznat takto:
- Vyhýbáte se nápadům, z nichž by mohly plynout nové zdroje příjmů, protože by to mohlo ohrozit existující distribuční sítě. Revoluční myšlenky často představují vysokou návratnost, ale zároveň lidi děsí.
- Jste obklopeni lidmi, kteří neustále používají fráze jako: „Už jsem v oboru 20 let…“ Často si stěžují na rostoucí počet mladých, kteří „jejich“ podniku prostě nerozumí. V extrémních případech se dokonce zlobí na zákazníky-pionýry, kteří „ničí“ jejich milované průmyslové odvětví.
- Konkurujete cenou. Už nejste vůdcem na trhu. Marže jsou čím dál tím nižší a cena je nadále stlačována dolů.
Pokud si připustíte, že se u vás ve firmě tato nemoc vyskytuje, máte šanci se uzdravit. Počítejte ale s tím, že léčba je v počáteční fázi často velmi bolestivá. Nicméně zachráníte podnik a zasejete semínka inovace.
-th-