Strategické řízení nákladů je filozofie, postoj a sada technik k vytvoření vyšší protihodnoty a snížení nákladů. Jeho role je identifikovat, změřit, shromáždit, analyzovat a hlásit informace o finančních faktorech, ale i o vývoji výrobků, kvalitě výrobků, spokojenosti zákazníků apod. Tyto informace jsou třeba pro všechny 4 funkce managementu – strategické řízení, plánování a rozhodování, řídící a operační podřízenost a přesné finanční příkazy. Řízení znalostí je základem k řízení nákladů. Řízení znalostí se týká využívání a rozvoje znalostního jmění společnosti s ohledem na podporu podnikových cílů. Důležitost řízení znalostí vyplývá i z výsledků různých průzkumů. Řízení znalostí hraje velmi důležitou roli při snižování nákladů. Článek si všímá vztahů mezi řízením znalostí a rozhodováním, procesní účinností, mezi znalostní základnou a zlepšenou schopností služeb. Následuje zmiňovaná ilustrace aplikování teorie na konkrétním příkladu a shrnutí :
* řízení znalostí (knowledge management) je široký organizační subjekt a je nefunkční; * organizace mohou získat strategické výhody efektivním řízením znalostí; * mít všechny znalostní vklady centrálně umístěné usnadňuje přístup všem, což vede ke snížení nákladů na transakce; * řízení znalostí usnadňuje a způsobuje kulturní svázanost organizace; * řízení znalostí způsobuje operační výkonnost; * řízení znalostí pomáhá při rozhodovacím procesu a tím snižuje náklady na chybné rozhodnutí. Article source Knowledgeboard.com - knowledgeboard Resources and Information Read more articles from Knowledgeboard.com