Takže kdy se vlastně spolehnout na procesy, a kdy naopak nejprve vybrat nový, jiný cíl, abyste vůbec měli šanci i nadále udržovat procesy, ve kterých je vaše společnost velmi dobrá?
Výběr správného přístupu
Každý proces je pouze nástroj. Proto je cíl na prvním místě. Musíte si udělat výzkum a dospět ke správným cílům založeným na datech. Teprve poté vymyslíte a nastavíte procesy, které jsou v tomto případě jenom vašimi nástroji. Procesy jsou tím, jak dosáhnete předtím stanovených cílů.
Základy kvalitního řízení výkonu
Dnes nemohou být manažerská rozhodnutí založena na intuici a dojmech. Implementujte řízení výkonu provedením následujících kroků, doporučuje nám web business2community.com:
- Zvyšte počet konverzací vedených manažery (tradiční každoroční hodnocení často frustruje jak zaměstnance, tak manažerya navíc prostě nestačí).
- Podporujte v týmech kulturu řízení výkonu zaměřenou na data. Používejte nástroje, které hodnotí a ukazují vzájemné závislosti lidí spolupracujících v týmu.
- Zaveďte kontinuální zpětnou vazbu. Pro vaše zaměstnance je nutná nepřetržitá zpětná vazba aby se mohli dále rozvíjet a růst.
- Buďte srozumitelní a nastavte jasná očekávání pokud jde o rozvoj, výkon i získávání nových dovedností.
- Poskytněte přístup k datům a ke zpětné vazbě. Tím zvýšíte důvěryhodnost a transparentnost ohledně vašeho řízení výkonu.
Budoucnost řízení výkonu
Inspirujte se některými významnými korporacemi:
- Google už dnes platí vysoce výkonné zaměstnance násobky toho, kolik dává těm průměrným.
- Atlassian už automatizoval velmi mnoho aktivit, které souvisejí s hodnocením výkonu.
- Microsoft a GE nyní upřednostňují kontinuální koučování a zpětnou vazbu, už se nezabývají každoročním hodnocením.
- Netflix stanovuje cíle, které se rychle mění a jsou fluidní. Už žádné celoročně neměnné cíle.
-jk-