Tón hlasu – podílí se na způsobu, jakým působíme na okolí, a následných reakcích lidí, z osmatřiceti procent. Tento fakt zapříčiňuje některé problémy v elektronické komunikaci – nelze v ní použít tohoto prostředku k modifikaci významu slov či zmírnění jejich účinku. Pokud chcete získat představu, jak se vaše intonace shoduje s tím, co říkáte, natočte si několik rutinních rozhovorů na magnetofonový pásek – nezapomeňte však požádat nejdříve vašeho partnera v diskusi o svolení. Věnujte také pozornost tomu, zda nevysíláte smíšené (nesouhlasné signály). Váš kolega může mít například pocit, že se na něj zlobíte, budete-li se při rozhovoru mračit – neví totiž, že se jen snažíte soustředit na téma hovoru.
Reakce místo odpovědí – často jednáme s druhými na základě toho, co se nám krátce předtím přihodilo, a nikoliv tak, abychom byli skutečnými partnery v hovoru. Zvládnutí tohoto úskalí vyžaduje znalost vlastní povahy a disciplínu, jde však o velmi důležitou dovednost. Někteří lidé také používají vtipy nebo zlehčují vážné věci – ne každý humor je přiměřený a vhodný, jeho uplatnění vyžaduje dobrý úsudek, což platí tím spíše právě o elektronické komunikaci. Zdroj: Ivy Sea Online - portál americké poradenské společnosti Ivy Sea Inc. Zobrazit přehled článků ze zdroje Ivy Sea Online