Evropské fórum pro správu znalostí došlo k závěru, že existuje mnoho přístupů k řízení změn ve správě znalostí, ale všechny mají společný základ, tzv. holistický model řízení. Je jím cyklus, který se skládá z 5 částí – shromažďování informací o řízení změn, jejich kategorizace, předběžné vytvoření pravidel, jejich formulace a vyhodnocení.
Před zahájením jakékoli strategie je nutné stanovit jasné cíle, definovat role zaměstnanců a proces vytváření znalostní organizace a vybrat vhodné technologie a systém měření výkonnosti a efektivity KM.
Důležitou roli v procesu implementace KM a řízení změn hrají lidé. V článku je uvedeno, proč někteří správu znalostí odmítají a jak je o přínosu KM přesvědčit. Při posuzování lidského faktoru je nutné vycházet z následujících otázek: * Jak může lidský faktor ovlivnit implementaci správy znalostí? * Může proces implementace správy znalostí nějak pozitivně využít lidského faktoru (např. motivace zaměstnanců, snah vedoucích pracovníků)? * Jak se dají obecně charakterizovat různé potřeby a přístupy řízení změn u projektů správy znalostí? * Které problémy by se bez řízení změn neobešly?
Další oddíl dokumentu se zabývá metodami, které mohou podpořit procesy řízení změn v různých situacích. Jedná se například o hierarchický analytický proces, koláž, ztělesnění problému, metodu jmenovitých skupin, diagramy afinity, metafory a analogie, přeuspořádání podnikových procesů a brainstorming.