Založili jsme si profil na LinkedInu a očekáváte, že se vám nabídky na zajímavou novou práci jen pohrnou. Ve skutečnosti však nic nepřichází. V čem je chyba? Odpovědi na tuto otázku přinesl server careerealism.com, který radí nevzdávat se. Nejčastější chyby podle něj zahrnují:
1. Opomíjení SEO
Pokud se váš profil nedá snadno najít ve vyhledávačích, nikdo si jej nezobrazí. Zaměřte se proto na klíčová slova. Vaši potenciální zaměstnavatelé nebo obchodní partneři hledají především specifické názvy pracovních pozic, dovedností a míst (měst). Zamyslete se, po zadání kterých klíčových slov do vyhledávače chcete být nalezeni.
2. Kopie životopisu
Váš profil na profesní sociální síti by neměly tvořit jen fráze zkopírované z vašeho životopisu. Máte zde ideální příležitost oslovit čtenáře skutečným vyprávěním o svých kvalitách. Vytvářejte obsah na míru pro web – živější, stručnější a psaný v první osobě.
3. Příliš mnoho informací
Nesnažte se do profilu vtěsnat veškeré detaily ze svého profesního života. Dlouhé texty na internetu nikdo nečte. Vnímejte profil jako stručné představení své osoby, něco jako průvodní dopis. Cílem je zaujmout potenciální zaměstnavatele či partnery natolik, aby se vám ozvali s případnou žádostí o více informací.
4. Příliš dlouhá pracovní historie
Ať už se nám to líbí nebo ne, věková diskriminace stále existuje. Pokud je vám tedy více než 40, 50 nebo dokonce 60 let, zbytečně na to neupozorňujte. Nenechte zaměstnavatele, aby vás předem vyřadili jen na základě vašeho věku. Soustřeďte se na pracovní historii v posledních deseti letech. Není třeba uvádět, co jste dělali před třiceti lety.
5. Špatné nastavení kontaktů
Ujistěte se, že sami neodrazujete ostatní uživatele LinkedInu od toho, aby vás kontaktovali. V nastavení se podivejte, zda nemáte zakázáno přijímání zpráv od ostatních uživatelů. Vyberte si, jaké typy zpráv chcete dostávat. Pokud preferujete telefonický kontakt, zveřejněte své telefonní číslo.
-kk-