Ve světě stále roste počet firem, které zanikají v prvních letech své existence. Jaké jsou nejčastější příčiny podnikatelského neúspěchu?
- Špatné důvody pro podnikání. Podnikatelé by neměli zakládat firmy pouze pro peníze nebo s přesvědčením, že tím získají více času pro rodinu.
- Špatné řízení. Podnikatel by si měl uvědomit, že nemůže zvládnout sám všechny úkoly v oblasti financí, nákupu a prodeje, výroby, výběru a řízení zaměstnanců. Čím dříve si uvědomí, že potřebuje pomoc odborníků, tím lépe. Měl by se ale snažit vytvářet celkově pozitivní pracoviště a vzdělávat se, aby mohl kontrolovat zákonný chod celé firmy.
- Nedostatečný kapitál. Podnikatel by měl uvažovat reálně ohledně toho, jak vysokou vstupní investici bude muset vynaložit a také, kdy může očekávat návratnost.
- Špatné umístění. Je třeba vycházet z toho, kde jsou cíloví zákazníci, jaká je dopravní dostupnost a možnost parkování, kde je rozmístěna konkurence, jaké jsou bezpečnostní možnosti, možnosti lokální podpory státních orgánů apod.
- Nedostatečné plánování. Základem úspěšného podnikání je profesionálně vypracovaný podnikatelský plán.
- Přílišná expanze. Podnikatelé si mnohdy pletou rychlost, jíž se jejich firma rozrůstá, s obchodním úspěchem. Ideální je postupný pomalý růst.
- Chybějící webové stránky. Každý, kdo má v dnešní době firmu, potřebuje webové stránky.
-kk-