Pro Sberbank pracuje robot Standa

Illustration

Sberbank CZ patří k prvním bankám v Evropě, které využívají softwarového robota. Ten zautomatizoval a zrychlil proces čerpání schválených úvěrů. To, co jeho lidským kolegům trvá půl hodiny, zvládá do pěti minut a navíc bezchybně.

Robot, kterému kolegové dali jméno Standa, je využíván v Back Office, kde zastává rutinní administrativní činnosti spojené s čerpáním schválených úvěrů.

S počtem poskytnutých spotřebitelských a hypotéčních úvěrů samozřejmě roste i objem prací při jejich zpracování v back office banky. Abychom udrželi kvalitu a rychlost poskytovaných služeb, rozhodli jsme se pro automatizaci některých procesů,“ vysvětluje Karel Soukeník, Chief Operation Officer a člen představenstva banky.

Robot nahradí tři lidi

Robot Standa již nyní ušetří 450 hodin lidské práce měsíčně, jinak řečeno zastane práci tří lidí na plný úvazek. Uvolnil ruce přetíženému týmu Back Office, který se díky tomu může soustředit na sofistikovanější práci s vyšší přidanou hodnotou pro rychlé a co nejkvalitnější služby klientům. Je nejen rychlejší, ale zároveň nedělá žádné chyby.

Banka časem plánuje zjednodušit a urychlit i další procesy. Vedle automatizace čerpání úvěrových produktů má robot potenciál zrychlit manuální činnosti také v účtárně a dalších odděleních Back Office.

Standa je napůl Angličan a napůl Čech

Dodavatelem aplikace, patřící do skupiny Robotic Process Automation software, je britská firma Blue Prism. Život mu však vdechl až projektový tým zaměstnanců Sberbank CZ. Od něj Standa dostal i své jméno.

Softwarový robot je vhodný pro automatizaci opakujících se administrativních procesů řízených pravidly a nevyžadujících složité rozhodování.