V některých firmách není v prosinci téměř nic na práci, jinde je zase naopak nejvíc práce za celý rok. V obou případech lze alespoň v malých firmách, které jsou organizačně pružnější, pomoci zaměstnancům od zbytečného stresu díky zapojení jednoduchých IT nástrojů. Praktická doporučení pro malé firmy přinesl britský server Management Today.
Pracujte z domova
Umožněte svým lidem pracovat na dálku pomocí notebooků, tabletů a cloudových služeb, aniž by se museli připojovat do firemní sítě nebo docházet do kanceláře.
Nepořádejte porady na pracovišti
Využijte videohovory. Aplikace, jako jsou Apple Facetime nebo Google Hangouts, vám umožní připojení odkudkoli.
Zautomatizujte vše, co jde
Díky automatickým službám můžete například komunikovat se zákazníky, i když ve vaší kanceláři nikdo není. Stačí využít software typu Hootsuite nebo Tweetdeck, který vám umožní naplánovat zveřejnění zpráv na Twitteru či Facebooku do budoucna.
Povolte použití osobních mobilních zařízení
Povolte zaměstnancům, aby si nainstalovali firemní e-mail na svůj osobní mobilní telefon. Ušetříte tím peníze za nákup firemních telefonů a navíc dáte svým lidem další možnost pružného výkonu práce.
Připravte se na návrat po novém roce
Například mobilní aplikace Wunderlist vám pomůže průběžně si naplánovat úkoly, e-mailová upozornění nebo důležité termíny prostřednictvím cloudu. Můžete tak na ně přes Vánoce zapomenout a v lednu se k nim vrátit.
-kk-