Potřebujete vůbec sekretářku?

Moderní komunikační technologie vedou k tomu, že manažeři se mohou obejít bez sekretářek. Někteří z nich tento krok již učinili. A nestěžují si.

Kdokoliv může například zatelefonovat zakladateli a předsedovi představenstva firmy Seznam Ivu Lukašovičovi. Ten sám zastává úkoly, jež má jinde na starosti administrativní personál. Daří se mu to i díky tomu, že úkoly dobře rozdělil mezi ostatní členy vedení.

S Radimem Jančurou, majitelem společností Student Agency a Orbix, se nikdy nesetkáte na schůzkách. Na ně místo sebe posílá manažery. Tím získá čas na administrativu. Sám také kontroluje kvalitu služeb zákazníkům. Návštěvníci webových stránek jeho společností mohou kliknout přímo na odkaz: Napište řediteli. Vědomí, že si nespokojení zákazníci mohou postěžovat přímo u ředitele, podle něj vede k zefektivnění práce zaměstnanců.

Administrativními a organizačními činnostmi se zabývá i jednatel společnosti Heger & Partner Martin Heger. Sám si domlouvá pracovní schůzky, organizuje čas a oslovuje možné budoucí klienty. Podle jeho slov jde vše zvládat, pokud se zbavíte neefektivních činností. Díky e-mailu, hlasovým schránkám nebo SMS není problém každého hned sehnat a cokoli s ním dohodnout.

-hp-

Article source iDNES.cz - přední český zpravodajský portál
Read more articles from iDNES.cz