Front office obvykle zajišťuje veškeré kontakty se zákazníky a přebírá jejich požadavky. Mid office má na starosti vytváření harmonogramů a stanovení rizik jednotlivých smluv, zatímco back office, který představuje interní procesy, se zabývá administrativními a účetními aspekty již podepsaných smluv.
Zatímco jasné rozdělení práce mezi jednotlivá oddělení poskytuje uspokojivou definici odpovědnosti v jednotlivých fázích obchodních operací při tvorbě nové smlouvy nebo transakce, spočívá slabost tohoto systému v často omezeném sdílení informací mezi jednotlivými odděleními, což často vede k nevyužití příležitostí nebo špatným rozhodnutím.
Tradiční software pro podporu front, mid a back (FMB) offices je založen na rozdílných funkcích těchto oddělení. Použití tradičních programů však představuje několik problémů: * Programové vybavení FMB oddělení často nepoužívá stejné modely společnosti a jejího majetku, které jsou nutné pro optimalizaci činností, rozhodovací proces a pochopení výkonnosti a rizik celého portfolia. * Programy FMB oddělení jsou orientovány na transakce. Při jejich návrhu nejsou často zohledněny požadavky analýzy v reálném čase a podpory rozhodování. * Programy FMB oddělení obvykle analyzují rizika až zpětně, tj. po dokončení transakce nebo uzavření smlouvy.
Pro efektivní řízení jednotného portfolia založené na aktuálních informacích o stavu majetku a operací je nutné vytvořit systém podpory rozhodování, který je schopen komunikace s počítačovými systémy všech oddělení společnosti a systémem řízení rizik.