* Neoddělujte procesy od obsahu. V ideálním případě portál nejen řídí přístup k dokumentům, ale i proces získávání a ukládání informací. Systémy pro řízení spolupráce nebo workflow dokáží automatizovat často prováděné procesy, jako je například stahování zpráv a jejich přeposílání kolegům.
* Rozdělte proces rozhodování. Podnikové informační portály řeší příliš mnoho organizačních a technických aspektů podniku na to, aby se rozhodnutí v těchto oblastech dala dělat centrálně z jednoho bodu. Platí to i pro výběr portálu – návrh navigace v jeho prostředí by měl být například společným rozhodnutím více podnikových jednotek.
* Zajistěte, aby ve firmě fungovaly dva modely spolupráce. První model je orientován spíše na dokumenty a formální zachycování a ukládání znalostí, druhý spíše na neformální komunikaci mezi zaměstnanci.
* Úspěšný portál je adaptabilní. Zajistěte, aby uživatelé získali vždy tu informaci, kterou potřebují, v době, kdy ji potřebují. Je také třeba mít na paměti, že portál se neustále rozvíjí.
* Zajistěte podnikovému portálu správnou reklamu. Když se o produktu neví, nikdo jej nekupuje – totéž platí i pro podnikový portál. Zaměstnanci se o něm musí dozvědět.