Lidské zdroje jsou jako obor předurčeny k převzetí praktik správy znalostí. V rámci těsné spolupráce s obchodními manažery může oddělení lidských zdrojů aplikovat znalosti na přidělování úkolů konkrétním zaměstnancům. Standardy správy znalostí bude nutné využít také pro účely hledání a udržení talentovaných lidí. Prvním krokem ke změně bude vzdělávání.
Americký výrobce automobilů **General Motors Corp** zjednodušil procesy v oblasti lidských zdrojů zavedením intranetového portálu, s jehož pomocí mohou zaměstnanci sami kontrolovat aktuální stav projektů a vyřizovat záležitosti zdravotní péče. Počet administrativních pracovníků klesl za deset let z 6000 na 85.
Vedení pojišťovací společnosti **American Family Mutual Insurance** se zaměřilo na změnu mínění zaměstnanců. Přístup k osvětě o významu oddělení lidských zdrojů byl podobný, jako by se jednalo o změnu firemní značky.
Jádrem nových koncepcí lidských zdrojů by se mohla stát tzv. analýza sociální sítě (SNA).