Náhlý rozpad vrcholného managementu dokáže každou společností nebo firmou pořádně otřást. Odchod klíčových lidí můžeme přirovnat k neočekávanému příchodu přírodní katastrofy. Důvodů může být víc a pravé příčiny na povrch stejně asi nikdy nevyplavou. Dozví se je jen malá skupina lidí a ta mlčí. V každém případě po náhlé ztrátě nejvyššího vedení je hledání kandidátů na uvolněné pozice velmi těžké.
Každá společnost by měla být připravena na situaci, že se dostane do takového problému, že přijde najednou o klíčové lidi. Hlavním cílem po takové události je odstranění škod. Nejdůležitější je co nejrychleji najít nové manažery. Za okamžité, ale dočasné řešení, můžete považovat to, že si najmete manažery od poradenské společnosti. Úkolem těchto manažerů je stabilizovat situaci, začít s dalším rozvojem a zaučit nového manažera.
Jaké následky bude situace mít, závisí na vnitřních procesech ve firmě. Úloha oddělení lidských zdrojů je preventivní, ale také reaktivní. V rámci prevence jsou to motivační nástroje, které posilují loajalitu. Stejně jako plán nástupnictví. Vybrané nástupce je třeba připravovat na možný kariérový posun.
Dlouhodobější absence šéfa může v týmu vyvolat nejistotu, zhoršení komunikace a následně i pokles výkonu a kvality.
-pk-