- Vytvořte přesvědčivou vizi. Společnost **Disney** ji vidí například v tom, činit lidi šťastnými. - Posuňte se od řízení výsledky k řízení pro výsledky. Zaveďte například metodu Balanced Scorecard. - Rychle vytvořte koncept strategického plánu. - Vytvořený pán zveřejněte. Umístěte jej na stěny a do počítačů zaměstnanců. - Zajistěte, aby plán zaměstnance povzbuzoval. - Vytrvejte, nepodléhejte názorům panikářů, kteří vám nedůvěřují. - Zajistěte, aby proces vývoje a uplatňování plánu pokračoval. - Buďte vždy sami sebou, jedině pak vás zaměstnanci přijmou jako vůdce. - Uvolněte se a užijte si trochu legrace.
Strategické plánování nemusí být vůbec nudné ani složité. Již Aristoteles řekl: „To, co se musíme naučit dělat dříve, než to budeme umět se naučíme tím, že to budeme dělat.“ Přesně na tomtéž principu pak funguje strategické plánování.