Pojmy „znalostní průmysl“, „znalostní ekonomika“ a „znalostní pracovník“ jsou staré pouhých 40 let. Ne každý je však používá a ne každý chápe jejich význam pro lidské hodnoty a chování, pro řízení lidí a jejich produktivity a pro ekonomiku a politiku. Protože efektivní znalosti jsou obvykle velmi specializované, musí v jedné organizaci pracovat více znalostních odborníků, kteří tyto své specializace sdílí v zájmu vývoje určitého produktu. Softwarový vývojář například musí spolupracovat s návrhářem hardwaru.
Článek dále uvádí charakteristiky znalostních pracovníků a toho, jak vnímají sami sebe. Zabývá se také podílem žen a mužů v oboru znalostí. Při té příležitosti autor také informuje o historickém vývoji ryze ženských a ryze mužských zaměstnání, např. lékařství a učitelství. Vyvozuje závěr, že práci v oboru znalostí mohou vykonávat stejně dobře ženy i muži.
Znalostní odborníci potřebují jednak získat formální vzdělání, aby uvedli své znalosti do praxe a další (průběžné) vzdělávání, aby si tyto znalosti stále aktualizovali. Vzdělávacích institucí, které by soustavně a organizovaně připravovaly pracovníky v oboru znalostí (znalostní technology), je však poměrně málo. Do budoucna se však očekává jejich výrazný růst.