Nová generace podnikatelů

Nová generace dravých mladých podnikatelů z vynořujících se ekonomik šlape na paty dnešním těžkopádným vůdcům ze západu a hrozí, že je nechá ve svém stínu. Ukázal to výzkum obchodně-konzultační společnosti McKinney Rogers. Polovina manažerů a obchodních vůdců z mladých začínajících trhů je podle něj připravena rozvíjet podnikání, i když pracuje ve velkých organizacích. V Evropě je to pro srovnání jen čtvrtina.

Téměř devět z deseti afrických manažerů se domnívá, že podnikání se lze učit. Ve Velké Británii a zbytku Evropy tomu věří jen třetina. Manažeři z nových ekonomik jsou méně zatížení tradicí a otevřenější vůči riziku a vytváření pružnějších prostředí a kultur.

Aby si starší zavedené trhy uchovaly růst, budou se pod tlakem nových muset naučit tomu, co se označuje anglickým termínem intrapreneurship, neboli podnikání uvnitř firmy. Nejde však o to, najmout podnikatele a věřit, že ve firmě zavedou změny a zformují novou kulturu. Důležité je rozpoznávat a podporovat rozvoj podnikatelských kvalit stávajících zaměstnanců a zároveň vytvářet kulturu, která podpoří inovace, podstupování rizik a pružnost.

-kk-

Zdroj: Management Issues - britský portál s novinkami, analýzami a názory z oblasti managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Issues