Ředitel psychologicko konzultační společnosti Saville Consulting, Steve O’Dell, nabízí následující ukazatele pro manažery rostoucích podniků, jak sledovat a udržet klíčové zaměstnance: - Tendence být ovlivňován zaměstnanci, kteří vyvolávají své úspěchy, je skvělá, ale pokud budete mít v podniku řídicí systém výkonnosti, budete schopni zhodnotit vztahující se zásluhy všech zaměstnanců stejně. - Formulovat měřitelné cíle výkonnosti a sledovat, jak dobře je který zaměstnanec plní, stejně jako to, jakými způsoby jich dosahuje v kontextu širšího obchodního procesu, například jak efektivně marketingový manažer podporuje prodejní tým. - Kvantifikujte kdekoli je to možné. Je to nejlepší způsob, jak učinit z managementu lidských zdrojů objektivní vědu. Výkony zaměstnanců v zázemí je obtížné měřit, ale měli byste být schopni najít klíčová měřítka, například hodnocení rychlosti odpovědí nebo průzkumy spokojenosti.