Ivan Mister, prezident networkingové společnosti BNI, přináší zajímavé postřehy o navazování kontaktů.
Na nedávné networkingové akci, kterou navštívilo 500 účastníků, se jeden z řečníků diváků zeptal, jestli očekávají, že zde něco prodají. Přihlásili se téměř všichni. Druhá otázka byla, zda jsou připraveni zde něco koupit. Nezvedla se ani jedna ruka. Ivan Mister tomuto jevu říká nesoulad. A právě kvůli tomuto nesouladu lidé předpokládají, že networkingová akce nefungovala.
Misner proto doporučuje: Nepleťte si přímý prodej s networkingem. Pochopitelně můžete na akci uzavřít obchod, ale stává se to zřídka. Networking funguje spíše jako péče o hospodářství, není to lov klientů. Účastníte se, aby byla firma vidět, posílili jste její důvěru, ale třeba také potkali bývalého zákazníka a dohodli si s ním novou schůzku.
5 věcí, které Misner doporučuje mít na paměti na příští networkingové akci:
-
Nechoďte prodávat. Hledejte nové kontakty.
-
Navazujte smysluplné rozhovory.
-
Kontakty udržujte s těmi, kteří vás zaujali, nebo jim můžete pomoc. Nekontaktujte je jen proto, že jim něco chcete prodat.
-
Sejděte se s každým zvlášť, zjistěte o nich víc a zeptejte se, jak jim můžete pomoci.
-
Cílem je dlouhodobý vztah, ne krátkodobý obchod.
-th-