Zaměstnanci se shodují na tom, že nejspokojenější a nejproduktivnější období jejich kariéry zajistili vůdcové, kteří se dokázali správně rozhodovat. Klíčem k vyšším výkonům je tedy pomáhat zaměstnancům, aby se cítili spokojení. Vůdce by se neměl snažit motivovat zaměstnance něčím, co jim bude vnucovat. Důležitější a efektivnější je sebemotivace, kdy zaměstnanci dělají to, co opravdu chtějí dělat. Podstata úspěšného vůdcovství spočívá v inspirování lidí směrem k tomu, aby ze sebe vydali to nejlepší.
Vůdce by měl jít ostatním příkladem. Organizace, která dokáže své členy inspirovat, si je také udrží. Musí mít konkrétní účel, postupovat konkrétním směrem a žít konkrétními hodnotami, o nichž dokáže komunikovat a zároveň je měřit.
-kk-
**Datum vydání:** I/2005 Article source BusinessSeek - Rozsáhlý rozcestník a vyhledávač informací z oblasti byznysu. Read more articles from BusinessSeek