Negativnost zaměstnanců může mít různé důvody

Nejeden nový manažer se v práci setkal s negativismem lidí. Také mezi ně patříte? Možná jste s nimi zkoušeli o problémech hovořit, snažili jste se zlepšovat náladu na pracovišti, odměňovali jste je a o Vánocích jste nosili cukroví.

Z počátku si každý vůdce myslí, že jsou lidé negativní z důvodu, že necítí uznání nebo neměli žádné jasné cíle. Jenže oni potřebují věřit svému vůdci a respektovat ho. Což vás bude stát mnohem více komplimentů než jen vánoční cukroví.

Zaměstnanci jsou možná negativní ze změn. Vedení, které se často mění, vždy přinese novou strategii a požadavky, ale za chvilku odchází a lidé si zase musejí zvykat na něco jiného. Cítí už se opotřebovaní a odevzdaní. Udělají tedy práci, která se po nich žádá, ale bez nějakého nadšení a se vztyčenou hlavou.

Možná také mají zkušenost s hrubým a necitlivým manažerem, který absolutně ignoroval jejich myšlenky a požadavky. Neprokázal k nim žádnou úctu ani zpětnou vazbu.

Někteří manažeři také nejsou moc vybaveni k tomu, aby ovládali potřeby dnešních zaměstnanců. Dávají sliby, které nemohou dodržet a neumějí řešit problémy.

Ovšem negativnost zaměstnanců nemusí pramenit jen ze špatné zkušenosti s manažery, ale z nich samotných. Mají zkrátka v povaze otrlost a cynismus. Jediná šance na změnu jsou jasné priority, otevřenost, poctivost a zpětná vazba.

-pk-

Zdroj: Joan Lloyd & Associates - stránky americké koučky Joan Lloydové
Zobrazit přehled článků ze zdroje Joan Lloyd & Associates