Ne vždy je chyba u zaměstnance

Manažeři mají se svými zaměstnanci často spory ohledně výkonnosti. Místo toho, aby si však připustili svou roli v tomto problému, a podle toho upravili svůj přístup, obviňují zaměstnance. Situace je však ještě složitější. Kde leží odpovědnost za zničený vztah mezi manažerem a zaměstnanci a co můžete udělat, abyste to napravili?

Méně efektivní manažeři často chybují v tom, že přemýšlejí o špatné výkonnosti takto: Proč to dělají? Nemohu jim věřit. Proč bych jim to měl říkat? Neměli by to vědět sami? Další chyba? Vyhazov!

Efektivnější je zamyslet se, zda jsou zaměstnanci skutečně stoprocentně odpovědní za výkonnostní problémy. Téměř vždy nese určitou odpovědnost i manažer. Nemusí to být stejná míra odpovědnosti, manažer by se však měl podívat do zrcadla a zjistit, jak sám k této situaci přispívá. Než tedy obviníte zaměstnance, zvažte následující:

- Ukazoval jsem danému zaměstnanci směr a podporoval jej?

- Poskytl jsem zdroje a nástroje potřebné k úspěchu?

- Poskytoval jsem specifické výsledky, které požaduji?

- Vytvářel jsem pracovní prostředí, které podpoří mnou vyžadované chování?

- Zkoušel jsem nejprve pozitivní důsledky, než jsem přešel k negativním a trestajícím opatřením?

-kk-

Zdroj: HR Tools - americký portál pro manažery lidských zdrojů
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Tools