Pokud chce firma skutečně využít nadcházejícího oživení ekonomiky, měla by se začít připravovat předem. Článek popisuje deset kroků.
- Připravte se včas. Zkušenosti z minulých recesí ukazují, že vítězově jsou na oživení připraveni, spíše než aby na ně reagovali.
- Začněte se svou vizí. Představte si, jak by vaše firma mohla fungovat v lepší ekonomické situaci. Co je třeba změnit?
- Udržujte si svůj tým. Pokud jste nuceni propouštět, zmrazovat či snižovat platy, snažte se udržet angažovanost zaměstnanců. Sdílejte svou vizi stabilnější a úspěšnější budoucnosti a dejte jim najevo, že jejich loajalitu odměníte.
- Vytvářejte rozpočty pro nepředvídané skutečnosti. Modelujte různé scénáře, které mohou nastat. Pomůže vám to rychleji se přizpůsobit změnám.
- Vyhodnocujte zralost své organizace. Používejte modely pro měření zralosti a zvažte certifikace, které vám mohou zajistit fungující organizační systémy a procesy.
- Určete si prioritní nedostatky. Sepište si své mezery v oblasti personálu, dovedností, systémů, procesů a postupů. Pak si určete priority, které organizaci přinesou největší zlepšení.
- Přehodnoťte své možnosti vzdělávání. Jak můžete dosáhnout větší návratnosti investic do vzdělávání? Vyzkoušejte například blended learning.
- Začněte konat. Neodkládejte své návrhy. Co můžete udělat, aby se postupně začal plnit váš cíl?
- Maximálně využijte svou příležitost. Na základě předchozího plánování a rozpočtování si určete nejefektivnější strategii, kterou můžete realizovat v rámci svého rozpočtu, a dosáhnout tak maximálních výsledků v jakémkoli daném časovém období.
- Monitorujte svůj trh a buďte připraveni jednat rychle. Monitorujte trh, abyste mohli odhalit známky začínajícího oživení a rozpočtový model, který jste si připravili a který nejvíce odpovídá tržním podmínkám. Pokud váš sektor překonává vaše odhady, snažte se co nejrychleji upravit svou strategii.
-kk-