Na dobrou intuici internet nestačí

Jak může změnit internet vedení? Zásadně, ale ne úplně. Ne v tom smyslu, který je nejvýznamnější. Nejdříve ale začněme těmi částmi, které internet již ovlivnil nebo ovlivní v blízké budoucnosti.

První se týká poslání a hodnot. V období před internetem tvořili ředitelé poslání a hodnoty organizace se svým nejlepším týmem a pak trávili nespočet hodin různými schůzemi a řečněním. Zaměstnanci si pak vyslechli rozhodnutí a přeměnili je na skutky. Internet přinesl změnu v tom, že už roky jsou zaměstnanci schopni spojit se se svým nadřízeným e-mailem, organizace probíhá na firemních blozích apod.

Šéfové by měli vše nové, co internet nabízí uvítat, ale neměli by ignorovat důsledky. Internet a komunikace přes něj vyžaduje maximální zpětnou vazbu.

Druhá významná změna spojená s internetem se týká kritické schopnosti šéfů vidět za roh – předvídat ekonomické události a tržní trendy a přizpůsobit se jim. V minulosti vycházela taková předvídavost z kombinace inteligence, zkušeností, dobrých rad a co největšího množství informací, které byly dostupné. Šéf ale musí být schopen vyhnout se energetickému přepadu, který je spojen s vytříděním všech informací.

Jeden aspekt řízení internet však nijak nezmění, protože to není v jeho silách. Dobří šéfové jsou schopni lidi ovlivnit, vědí, jak se jim dostat pod kůži, inspirovat je a dodat jim odvahu.

-pk-
Zdroj: Sme.sk - zpravodajský server slovenského deníku SME
Zobrazit přehled článků ze zdroje Sme.sk