Každý podnikatel je přesvědčen, že si právě jeho firma zaslouží financování, ale dopouští se při snaze získat investory několika základních chyb:
- Investují málo. Když investor vidí, že podnikatel vložil málo nebo nic do vlastní firmy, je to signál, že jí asi sám příliš nevěří. Vyjadřuje tím případnou vlastní újmu v případě, že firma zkrachuje.
- Investují příliš. I to je chyba - nebuďte jediným investorem své firmy. Nebo jste snad jediný, kdo v ni věří?
- Platí si příliš. Jeden z nejhorších signálů, který může podnikatel vyslat investorovi je, že se přiživuje z jeho investic.
- Neposkytnutí informací o obratu a jeho potenciálu. Pokud nejste schopni prodat, pak nemůžete existovat. Z nějakého důvodu to řada podnikatelů, kteří shání kapitál, nechápe. Autor se setkal s případy, kdy firmy vyžadují kapitál ještě před tím, než mají produkt. Investora odradí firma, která má produkt, ale má malou snahu ho prodat, nebo když objeví, že jeho prodejní potenciál je menší, než bylo sděleno.
- Není silný manažerský tým. Investoři si všimnou, jaké lidi přilákala vaše vize a také, zda využívají produkty nebo služby firmy a zda do ní také investovali.
- Není další externí investor. Investora bude zajímat, zda ještě někdo další a kolik investuje do vašeho podniku, zda budou investovat více a co jsou zač.
-av-