Motivace ke sdílení znalostí na intranetu

Hodnota intranetu pro obor správy znalostí (KM) do značné míry závisí na typu obsahu, na nástrojích, které jsou uživatelům k dispozici a na aplikacích pro obchodní a podnikové operace. Mnoho organizací řeší dilema týkající se rozvoje interních intranetových zdrojů pro aplikace správy znalostí. Zaměstnanci totiž nejsou příliš ochotni přispívat svým obsahem, dokud si nejsou jisti, že se skutečně bude využívat. Zároveň však nejsou ochotni využívat intranet, když na něm není žádný užitečný obsah.

Článek se zabývá otázkou, jak intranet více zpřístupnit uživatelům. Jak mohou organizace získat potřebný obsah a přidat jej do základu interně produkovaných zdrojů (tj. informací od zaměstnanců)? V článku jsou uvedeny faktory, které podporují příspěvky zaměstnanců do báze znalostí na intranetu. Mezi tyto faktory patří například vhodné podmínky – příslušné nástroje, rozvoj kultury sdílení znalostí v rámci organizace a systémy odměn.

Článek též odkazuje na provedené studie, získané z akademické literatury v průzkumech podnikové činnosti a z informačních systémů. Na konkrétních příkladech ukazuje určité praktiky, které se v současné době využívají.

**Datum vydání:** XI/2001
Article source Knowledgeboard.com - knowledgeboard Resources and Information
Read more articles from Knowledgeboard.com